محصولات

اشنایی با تولید سفره یکبار مصرف

سفره یکبار مصرف :

 

در سال های اخیر، پیشرفت تکنولوژی و تمایل مردم به زندگی راحت تر باعث ورود لوازم و تجهیزات یکبار مصرف مختلفی به بازار شده است. یکی از این محصولات که خصوصا کمک زیادی به خانم های خانه دار کرده است، سفره یکبار مصرف نایلونی می باشد. عدم نیاز به پاک کردن، آسان مصرف بودن و تنوع در طرح و رنگ باعث شده تا این محصول خیلی سریع به پای ثابت سبد مصرفی خانوار تبدیل شود.

 

آشنایی با تولید سفره یکبار مصرف

 

پیش از اینکه بخواهیم بحث در این مورد را آغاز کنیم باید مواداولیه مورد استفاده در تولید سفره یکبار مصرف پلاستیکی را بشناسیم. گرانول پلی اتیلن و یا گرانول نایلون اصلی ترین ماده تشکیل دهنده سفره یکبار مصرف می باشد. کربن، رنگ، و یا مستر بچ نیز می توانند در تولید سفره نقش داشته باشند.بطور کلی در تولید سفره های بسیار با کیفیت مجلسی ترکیب ۹۰ درصد مواد درجه یک و ۱۰ درصد کربن بکار می رود. البته از دانه های رنگی و یا مستر بچ نیز برای رنگی نمودن نایلون و همچنین در مرحله چاپ استفاده می گردد. ترکیب ضعیف تر برای تولید سفره های با کیفیت پایین می تواند مورد استفاده قرار گیرد

سفره یکبار مصرف یکی از پرمصرف ترین محصولات پلاستیکی است برای راه اندازی خط تولید سفره یکبار مصرف ماشین آلات ذیل مورد نیاز می باشد.

۱-دستگاه تولید سفره(فیلم دمشی) تک لایه/ دو لایه

۲- دستگاه چاپ سفره

۳- دستگاه دوخت و پرفراژ

۷- پمپ باد

۸-دستگاه میکسر مواد اولیه

۹- دستگاه کندر

نحوه تولید:

برای تولید سفره یکبار مصرف در ابتدا مواد اولیه فرمولاسیون می گردد و به مقدار مشخص وارد دستگاه میکسر می شود. که وظیفه اختلاط مواد اولیه را دارد. پس از مخلوط شدن مواد، بصورت دستی یا بوسیله موادکش وارد قیف دستگاه تولید شده و پس از ذوب شدن درون سیلندر و جلو رانده شدن بوسیله ماردون به صورت یک حباب از محفظه قالب خارج می گردد و به سمت بالا و به سمت برج دستگاه در ارتفاع حدود ۴ متر حرکت میکند تا خنک شده و مجددا برای جمع شدن به صورت یک طاقه به پایین هدایت گردد. قبل از جمع شدن طاقه از میان یک جرقه گیر عبور می کند تا بارهای الکتریکی ساکن از روی سفره تولید شده گرفته شود و قابلیت چاپ بر روی آن افزایش یابد . برای تولید سفره در سایز های مختلف از دستگاه های تولید عرض ۹۰ -۱۲۰ استفاده می گردد . که قادر به تولید سایزهای مرسوم در بازار می باشند

بعد از مرحله تولید به مرحله چاپ می رسیم در این مرحله دستگاه های چاپ بر اساس عرض چاپ،تعداد رنگ و نوع چاپ تقسیم بندی می شوند. دستگاه های چاپ در زمینه سفره ،معمولا از نوع استک هستند. توضیحات مربوط به هریک از این دستگاه ها در قسمت چاپ آورده شده است .از آنجایی که سفره به صورت رول بسته بندی می شود بعد از مرحله چاپ طاقه وارد دستگاه پرفراژ می گردد در این مرحله طاقه تولید شده جهت بسته بندی در ابعاد کوچکتر به وسیله یک تاکن کوچک و در فواصل های معین یک خط پرفراژ جهت جدا کردن زده می شود. در نهایت سفره طبق سفارش بصورت رول بر روی یک لوله کاغذی به دور خود پیچیده و آماده بسته بندی در لفاف های از پیش چاپ شده می گردد. بعد از این مرحله درب لفاف ها دوخت یا بصورت شرینک اماده بسته بندی در کارتن می باشد .

قابل ذکر است که دستگاه کندر وظیفه بازگرداندن ضایعات حاصله از تولید شامل سر دسته ها را برعهده دارد تا بتوان مجددا از آن استفاده نمود و پمپ باد نیز باد مورد نیاز دستگاه تولید را تامین می نماید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *