محصولات, مقالات

کیسه زباله رولی

 

ویژگی‌های کیسه زباله مناسب

 

دازه کیسه زباله یکی از ویژگی‌های مهمی است که باید به آن توجه ویژه داشت. این مورد علاوه بر فراهم کردن تنوع انتخاب برای تناسب با انواع سطل‌های زباله، کار را برای تفکیک زباله‌ها آسان‌تر می‌کند. چراکه برای زباله‌های خشک با ماندگاری بیشتر اندازه بزرگ کیسه زباله مهم است؛ در مقابل زباله‌های‌تر به دلیل نیاز به خروج روزانه زباله‌ها، اندازه کوچک، پاسخگوی حجم دورریز خواهد بود. ضمن آنکه این رویکرد در مصرف کمتر پلاستیک نیز مؤثر خواهد بود

کیسه های زباله لیام پلاست 

در سایزها و گرمهای مختلف  و دو رنگ متفاوت موجود است  در سایزهای ۵۵*۷۰- ۶۰*۸۰ – ۷۰*۹۰ –و در گرمهای ۱۳۰ گرم – ۱۷۰ گرم – ۲۰۰ گرم ۳۰۰ گرم و ۴۰۰ گرم ، تولید می‌شوند که می‌توان به نسبت حجم زباله‌ها از این کیسه‌ها استفاده کرد. همچنین این کیسه‌ها قادرند وزنی بین۷  تا ۱۰  کیلوگرم را تحمل کرده و از انتشار بوی نامطبوع و نشت شیرابه زباله جلوگیری کنند.  گفتنی است این کیسه‌ها را می‌توان برای مصارف خانگی و غیرخانگی مورد استفاده قرار داد

 

تقسیم بندی کیسه های زباله

 

شاید کیسه زباله ها بیشتر به شکل پلاستیک های بزرگ مشکی رنگ شناخته شوند، اما واقعیت این است که این محصول پلاستیکی از تنوع زیادی برخوردار است. کیسه زباله انواع محتلفی دارد که می توان آن ها را از دو لحاظ دسته بندی کرد: از لحاظ تولیدی و از لحاظ مصرفی. جنبه تولیدی، به اشکال و انواع مختلف این محصول در محل تولید اشاره دارد؛ به عنوان مثال می توان کیسه زباله های برگه ای و رولی را نام برد. اما تقسیم بندی کیسه زباله ها از جنبه مصرفی، به محل مصرف آن ها اشاره می کند. به طور مثال، کیسه زباله بیمارستانی در بیمارستان و کیسه زباله خانگی در منازل مصرف می شوند.

 

کیسه زباله فله ای و رولی

 

کیسه های برگه ای به صورت تا شده روی یکدیگر و داخل یک بسته بندی پلاستیکی قرار گرفته اند. وجود پرفراژهای انتهای هر کیسه کار جداسازی آن را راحت تر می کند. در کیسه های رولی، برگه ها به دور یک بوبین مقوایی رول و در یک لفاف پلاستیکی یا مقوایی بسته بندی می شوند. این نوع کیسه های زباله آسان مصرف بوده و وجود پرفراژهای انتهای هر برگ باعث می شود که بتوان آن را به آسانی از کل رول جدا کرد.

 

کیسه زباله رولی کیسه زباله لندنی:

 

همان کیسه های رولی هستند که غالبا با رنگ مشکی شناخته می شوند. با این حال امکان تولید آن ها در سایر رنگ ها نیز وجود دارد.

برای ترکیب مواد کیسه زباله رولی

واحد اف۷۰۰۰ مهر۱۲
واحد ۵۱۱۰ ۸
واحد ۲۰۹ ال ال دی امیرکبیر۳
واحد ۰۰۷۵، ۰۲۰ یا ۱۹۰۱

این ترکیب مواد هم برای دوخت پذیری و هم برای ضربه خوری کیسه زباله رولی مناسب است

 

کیسه زباله بیمارستانی:

 

در مراکز بهداشتی و بیمارستانی به دلیل نوع محیط و ترکیبات زباله ‌هایی که تولید می‌شوند، لازم است از کیسه زباله مخصوص استفاده شود. برای این مکان ها سه نوع کیسه زباله غیرعفونی، کیسه زباله عفونی و کیسه زباله‌ امحا وجود دارد. از کیسه زباله ‌های غیرعفونی معمولا برای مواد خشک استفاده می ‌شود که آلودگی‌ خاصی نداشته باشند. برای زباله‌ های عفونی که آلودگی ‌های بیولوژیکی دارند و احتمال شیوع و سرایت آن وجود دارد، از کیسه زباله‌ های عفونی استفاده می ‌شود که در برابر مواد تیز و برنده مقاوم باشند. از کیسه امحا یا کیسه زباله اتوکلاو بیمارستانی نیز جهت بی خطر سازی زباله های عفونی بیمارستانی و آزمایشگاهی استفاده می شود. کیسه زباله بیمارستانی در رنگ های مختلفی از جمله زرد، قرمز، سفید، آبی و قهوه ای تولید می شوند که هر رنگ کاربرد خاصی را نشان می دهد.

کیسه زباله بیمارستانی

کیسه زباله خانگی:

برای زباله های تولید شده در منزل بهتر است از دو کیسه مجزا به منظور تفکیک زباله های تر و خشک استفاده نمود. برای زباله‌ های خشک و همچنین زباله‌ های با وزن کم می توان کیسه زباله‌ های نازک و با ضخامت کم را مورد استفاده قرار داد. زباله ‌های تر و همچنین زباله ‌هایی که وزن بالاتری دارند بهتر است در کیسه زباله‌ های ضخیم قرار بگیرند.

 

کیسه زباله مخصوص اداره‌ها و سازمان‌ها

 

زباله ‌هایی که در محل کار و یا شرکت‌ ها تولید می‌شوند با زباله ‌هایی که در منزل تولید می‌شود متفاوت است؛ به همین دلیل باید از کیسه زباله مخصوص استفاده شود. این نوع زباله ها بیشتر از جنس کاغذ و زباله خشک بوده و حجم تولیدی آن نیز نسبت به زباله های خانگی بسیار کمتر می باشد. بنابراین بهتر است در این مکان ها از کیسه هایی با ابعاد کوچک تر استفاده شود تا بتوان با تعویض سریع تر کیسه ها از تجمع و انتشار آلودگی در محیط جلوگیری کرد.

سایز انواع پلاستیک زباله کوچک و متوسط عبارتند از

کیسه زباله سایز ۶۰*۸۰

کیسه زباله سایز ۵۵*۷۰

کیسه زباله سایز ۶۵*۸۰

کیسه زباله سایز ۷۰*۹۰

کیسه زباله سایز ۸۰*۱۰۰

 

ضخامت کیسه زباله

 

سایز انتخابی شما تاثیر مستقیمی در ضخامت پلاستیک زباله دارد ، یعنی هر چقدر سایز بزرگتر باشد باید ضخامت هم افزایش یابد .

اما در کل باید با توجه به نیازی که از انواع پلاستیک زباله دارید ضخامت را انتخاب کنید ، شاید پلاستیک زباله ای با کوچکترین ابعاد ممکنه نیازمند بیشترین حد ضخامت باشد ، به همین دلیل باید ضخامت هم خود مشتری انتخاب کند

ضخامت کیسه زباله به طور معمول از ۴۰ میکرون تا ۳۰۰ میکرون انتخاب می شود

.

انتخاب نوع پلاستیک زباله

 

کیسه زباله فله ای : این نوع کیسه زباله دوخت خورده و به صورت کیلوی یا همان فله ای به مشتری تحویل داده می شود

کیسه زباله رولی پرفراژ دار 

همانطور که از نام این نوع مشخص است ، این نوع به صورت رولی تولید شده و با استفاده از پرفراژ جدا می شود که به عنوان یکی از آسان مصرف ترین نوع های کیسه زباله انتخاب می شود . طول رول و دیگر موارد بدون محدودیت قابل اختصاص سازی می باشد ( می توانید این محصول را با لفاف بسته بندی مورد نظر خود سفارش دهید و آن را به صورت عمده در فروشگاه های پلاستیکی پخش کنید، یعنی تولید اختصاصی برای شما با چاپ مورد نظر شما )

  کیسه زباله جعبه ای :

یکی دیگر از آسان مصرف ترین نوع های پلاستیک زباله نمونه های جعبه ای است که نحوه مصرف آن دقیقا همانند دستمال کاغذی جعبه ای است معمولا بصورت سه رول میباشد

کیسه زباله سه رول

فلسفه و استاندارد استفاده از کیسه زباله رنگی در کشورهای مختلف چیست؟

 

برخلاف تصور رایج، کیسه زباله‌های تجاری برای استفاده بهینه و کاربردی خاص طراحی شده است تا بتوان مدیریت پسماند را خیلی پیشرفته‌ و بهینه‌تر انجام داد. منظور از این استانداد رنگ کیسه زباله‌ها اینست که هر کیسه زباله عملکرد خاص خود را دارد که باتوجه به آن باید استفاده شود. در ادامه به برخی از این کیسه زباله‌های رنگی که برای مصرف خاصی طراحی شده‌اند اشاره می‌شود.

 

کیسه زباله سیاه رنگ

 

کیسه زباله سیاه احتمالا اصلی ترین و شایع ترین کیسه زباله‌هایی هستند که هر روزه به منظور جمع‌آوری زباله‌های غیرقابل بازیافت، غیرعفونی و غیر زیست تخریب پذیر استفاده می‌شوند. این کیسه زباله‌ها در مدل‌های مختلفی با  چگالی بالا و کم و همچنین در سایز و ضخامت‌های مختلف تولید و ارائه می‌شوند.

کیسه زباله‌های سیاه در دفتر، خانه، پارک‌ها و تقریبا در بیشتر جاها یافت می‌شوند. این کیسه زباله‌ها مات بوده در نتیجه محتویات داخل آن به راحتی قابل رویت نیستند. همچنین این کیسه زباله‌ها به آسانی در داخل سطل زباله‌ها قرار می‌گیرند. یکی از کاربردهای خلاقانه این کیسه زباله‌ها و همچنین کیسه زباله آبی استفاده آن در اسباب کشی و حمل و نقل است.

 

کیسه زباله آبی

 

کیسه زباله آبی بیشتر برای زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌شود. همچنین این کیسه ها به نوبه خود به واسطه مواد به کار رفته در تولید آنها قابل بازیافت هستند. در یک استاندارد بین‌المللی، اکثر شهرداری کلان شهرها  از این کیسه زباله‌ها برای جمع‌آوری زباله‌های قابل بازیافت استفاده می‌کنند.

این کیسه زباله‌ها به خاطر استفاده خانگی و شهری در اندازه، ضخامت و کیفیت مختلفی توسط شرکت‌ها تولید می‌شوند. به طور خلاصه کیسه زباله‌های آبی رنگ را می‌توان کیسه زباله پاک نام گذاری کرد

 

کیسه زباله زرد

 

کیسه‌های زباله زرد رنگ برای دفع زباله‌هایی که باید با احتیاط حمل شوند مورد استفاده قرار می‌گیرند. زباله‌های زیست محیطی، زباله‌های عفونی و مواد خطرناک جزو زباله‌هایی هستندکه برای جمع‌آوری آنها از این نوع کیسه زباله‌ها استفاده می‌شود. محتویات داخل این کیسه زباله‌ها باید با دقت زیادی حمل و به وضوح مشخص شوند. کیسه زباله‌های به رنگ زرد نشان دهنده سطح بالاتری از احتیاط و هشدار هستند و بر همین اساس باید مورد توجه قرار گیرند. قابل ذکر است کیسه زباله‌های زرد همیشه برای حمل زباله‌های خطرناک استفاده نمی‌شوند برای مثال شاید محتویات داخل آن شیشه شکسته باشد که نیاز به احتیاط و دقت بالای در حمل آن است.

دلایل و کاربردهای کیسه زباله

 

استفاده از کیسه زباله برای مدیریت پسماندها، امری ضروری است. استفاده از این کیسه‌ها، همه روزه و در هر مکانی یک نیاز اجتناب‌ناپذیر است زیرا در هر قشر، صنف و یا مکانی که باشیم، ما دائماً در حال تولید زباله به نحوه گوناگونی هستیم و برای حفظ بهداشت محیط زندگی‌، نیاز به کیسه‌هایی برای نگهداری از زباله‌ها تا زمان دفع آن‌ها داریم.

درجه بندی کیفیت کیسه زباله فله ای

ز آن جایی که انواع مختلف کیسه زباله با مواد غذایی در ارتباط نیست و تنها کاربرد آن جمع آوری پسمانده و زباله است بیشتر افراد برای کاهش هزینه تولید این محصول از مواد اولیه های درجه ۲ یا ۳ استفاده می کنند ، انتخاب درجه بندی کیفیت مواد اولیه به عهده خود مشتری است

کیسه زباله فله ای

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *